מה זה פאנל שיווק :כל מה שחשוב לדעת

בעידן הדיגיטלי, השיווק התפתח להיות יותר דינמי ומונחה נתונים. אחד הכלים שצצו כדי לעזור למשווקים לנווט בנוף המורכב הזה הוא פאנל השיווק. אבל מה זה בעצם פאנל שיווקי? ולמה לא הרבה מבצעים זאת?  ומתי כדי לעשות פנאל שיווקי מאמר זה מעמיק בשאלות אלו ועוד.

מהו פאנל שיווקי?

פאנל שיווקי, המכונה לעתים קרובות לוח מחוונים, הוא ייצוג חזותי של מדדי ביצועים מפתח (KPI), מדדים ונתונים חיוניים אחרים הקשורים למאמצי שיווק. הוא מספק למשווקים תצוגה מרוכזת של מסעות הפרסום שלהם, ומאפשר להם לקבל החלטות מושכלות ולהתאים אסטרטגיות בזמן אמת.

היעדר מבצעי פאנל שיווקי

בניגוד לכלי שיווק ותוכנות אחרות, שיווק בדרך כלל אינם מקודמים בטכניקה הזו. יש לכך כמה סיבות:

התאמה אישית: פאנלים שיווקיים מותאמים לרוב לצרכי חברה ספציפית. זה מאתגר ליצור קידום מכירות בגודל אחד שמתאים לכולם.

ערך אינטרנטי: הערך של פאנל שיווקי ברור מיד למי שמשתמש בו. הוא מספק תובנות בזמן אמת, מה שהופך את המבצעים לפחות נחוצים.

קהל יעד: פאנלים שיווקיים מיועדים לקהל נישה – משווקים ומקבלי החלטות עסקיים. קבוצה זו כבר מודעת ליתרונות הכלי, ומפחיתה את הצורך במבצעים אגרסיביים.

מערכות  שיווק דיגיטליות וניתוח נתונים מומלצות ליצירת פאנל שיווקי:

קיימות מספר מערכות ופלטפורמות זמינות ליצירת פאנלים שיווקיים. חלק מהמומלצים ביותר כוללים:

טאבלו/Tableau: עם יכולות הדמיה המתקדמות שלה לנתונים, Tableau מאפשרת למשתמשים ליצור לוחות מחוונים אינטראקטיביים. אינטגרציה עם Google Ads, MATE, LinkedIn, Taboola ו-Outbrain יכולה להציע ראייה הוליסטית של מאמצי השיווק והפרסום שלך.

Google Data Studio:  הכלי החינמי הזה מגוגל משתלב בצורה חלקה עם Google Ads ומציע מחברים לפלטפורמות כמו LinkedIn. בעוד ששילוב ישיר עם MATE, Taboola ו-Outbrain עשוי לדרוש פתרונות מותאמים אישית, הגמישות של Data Studio מתאימה למקורות נתונים שונים.

Power BI: של מיקרוסופט מציע אינטגרציה עמוקה עם חבילת המוצרים שלה. מחברים עבור Google Ads, LinkedIn ושילובים מותאמים אישית פוטנציאליים עבור MATE, Taboola ו-Outbrain הופכים אותה לבחירה רב-תכליתית עבור משווקים.

Google Ads: מעבר להיותה פלטפורמת פרסום, Google Ads מספקת לוח מחוונים עם תובנות לגבי ביצועי מודעות. זה יכול להיות משולב בפאנלים שיווקיים אחרים או להשתמש באופן עצמאי.

 MATE: שילוב MATE במערך פאנל השיווק שלך מאפשר מעקב אחר קמפיינים אוטומטיים, ניטור יצירת לידים והערכת ביצועי אוטומציה שיווקית הכוללת.

LinkedIn: כפלטפורמה מובילה לשיווק B2B, שילוב תובנות LinkedIn יכול לספק נתונים חשובים על ביצועי מודעות, מעורבות בפוסטים ודמוגרפיה של קהל.

 Taboola/Outbrain: פלטפורמות גילוי תוכן אלו מניבות תנועה דרך קישורים מומלצים באתרי חדשות מרכזיים. שילובם בפאנל השיווק שלך יכול להציע תובנות לגבי טווח הגעה של מסע פרסום, שיעורי קליקים ומדדי המרות.

בעת בחירת מערכת, קחו בחשבון גורמים כמו יכולות אינטגרציה, קלות שימוש, אפשרויות התאמה אישית ועלות.

דרישות תוכן לפאנל שיווקי:

כדי להבטיח שהפאנל השיווקי שלך יעיל, שקול את דרישות התוכן הבאות:

מדדי KPI רלוונטיים: זהה מדדי ביצועים מרכזיים עבור כל פלטפורמה. לדוגמה, עקוב אחר מדדים כמו שיעור קליקים ומחיר לקליק עבור Google Ads, שיעורי פתיחה באימייל עבור MATE, שיעורי מעורבות עבור LinkedIn וטווח הגעה לקמפיינים עבור Taboola ו-Outbrain.

נתונים בזמן אמת: לפלטפורמות כמו Google Ads ולינקדאין יכולות להיות מדדי ביצועי מודעות המשתנים במהירות. ודא שהפאנל שלך יכול למשוך נתונים בזמן אמת לקבלת התובנות העדכניות ביותר.

נתונים היסטוריים: העריכו את היעילות ארוכת הטווח של מסעות פרסום על ידי השוואת הביצועים הנוכחיים לנתוני העבר.

אלמנטים חזותיים: הדמיית נתונים כדי לזהות מגמות או חריגות בקלות. הבדיל מדדים מפלטפורמות כמו MATE ו- Taboola עם אלמנטים ויזואליים מובהקים.

פילוח: פילוח נתונים לפי קמפיינים, ערוצים או נתונים דמוגרפיים. זה חיוני במיוחד עבור פלטפורמות עם סוגי קמפיינים מגוונים, כמו LinkedIn או Outbrain.

לסיכום: על ידי שילוב פלטפורמות כמו Google Ads, MATE, LinkedIn, Taboola ו-Outbrain בפאנל השיווק שלך, אתה מקבל מבט מקיף על נוף השיווק שלך.
מה שמאפשר לך לקבל החלטות מונחות נתונים, לבצע אופטימיזציה של מסעות פרסום בין פלטפורמות ולהשיג החזר ROI גבוה יותר.

רוצים לדעת עוד מוזמנים לייצור קשר ולהתייעץ עם המומחים שלנו