מה זה אוטומציה שיווקית?

היום יותר מתמיד שפעולות השיווק מבוצעות יותר ויותר בערוצים הדיגיטילים כך גם התקציבים עוברים לכיון זה,
 מה שמצריך יותר מעקב ומצווי בצורה אידיאלית של הדטאות השונות שצברנו שבזכותם נכול לפעול למנף את הפעילות שלנו  ולהגדיל בצורה משעותית את ההכנסות וזמן התעסקות.

עם אוטומציה שיווקית, עסקים יכולים למקד ללקוחות באמצעות הודעות אוטומטיות בדוא"ל, אינטרנט, רשתות חברתיות וטקסט. הודעות נשלחות אוטומטית, בהתאם לכללים ולפרמטרים שהגנדרו בין אם זה קהלי יעד או תוכן מסויים בהתאם לפעולה שאותה אנחנו רוצים לבצע. 
מחלקות שיווק ומכירות משתמשות באוטומציה שיווקית כדי להפוך קמפיינים ופעילויות שיווק מקוונות לאוטומטיות כדי להגדיל את ההכנסות ולמקסם את היעילות.
 כאשר נעשה שימוש יעיל באוטומציה לטיפול במשימות שחוזרות על עצמן, העובדים חופשיים להתמודד עם בעיות מסדר גבוה יותר, וטעויות אנוש מצטמצמות.

אוטומציה שיווקית מסייעת ביצירת לידים, בטיפוח ובניקוד, כמו גם במדידת החזר ROI כולל בקמפיינים. ההשפעות החיסכון בזמן ובעלויות של אוטומציה מתגברות ככל שהארגון גדל בגודלו ובמורכבותו. מערכות אוטומציה שיווקיות טובות מיועדות להרחבה לצד העסק שלך.

מה עושה אוטומציה שיווקית?

אוטומציה שיווקית היא ארגז כלים שנועדו לייעל ולפשט חלק מהאחריות הגוזלות ביותר של תפקידי השיווק והמכירות המודרניים. מאוטומציה של תהליך ההסמכה של לידים ועד ליצירת מרכז ליצירת קמפיינים דיגיטליים, אוטומציה עוסקת בפישוט עולם עסקי שגדל הרבה יותר מדי, הרבה יותר מדי מהר.

אוטומציה שיווקית מאפשרת לך ליישם אסטרטגיית שיווק דיגיטלית מבלי שתצטרך ללחוץ באופן ידני על "שלח" בכל מייל, הודעה, קמפיין או פוסט שאתה יוצר. כלי אוטומציה טובים עוזרים לך לזהות את הקהל שלך, לעצב את התוכן הנכון ולהפעיל אוטומטית פעולות על סמך לוחות זמנים והתנהגות לקוחות. ברגע שמסע הפרסום שלך יוצא לדרך, אתה יכול להתמקד במשימות אחרות, ואז לנתח ולשנות את תוכנית השיווק שלך כשהתוצאות מתחילות להגיע. אסטרטגיית שיווק אוטומטית יכולה לחסוך זמן ומשאבים, להגדיל הכנסות והחזר ROI בזמן שאתה מתמקד בהגדלת העסק שלך.

איך עובדת אוטומציה שיווקית?

אתה אוסף נתוני לקוחות באמצעות אינטראקציות רבות: אימיילים, ביקורים באתר, שימוש באפליקציה, במדיה חברתית וכן הלאה. נתונים אלה עוזרים ליצור תצוגה של 360 מעלות של כל לקוח.

משם, אוטומציה שיווקית עושה את כל העבודה: מייעלת תהליכי פילוח ומיקוד כדי לקבוע את הקהלים הנכונים, במהירות ובקנה מידה. התאמה אוטומטית של מסרים לכל לקוח בהתאם לפרופיל שלו. יצירת הודעות רלוונטיות ומותאמות אישית בדוא"ל, בנייד, חברתי, חוויות אינטרנט ומעבר לכך בכמה לחיצות פשוטות. מתן חוויות מותאמות אישית ללקוחות שלך, בין אם יש לך 100 או 100 מיליון, ביעילות וביעילות.
מה המשמעות של אוטומציה שיווקית למסע הלקוח?
מסעות לקוחות הם סך של חוויות אישיות אישיות עם המותג שלך. עם אוטומציה שיווקית, אתה יכול להתאים כל אינטראקציה על סמך נתוני לקוחות כדי ליצור מסעות מתמשכים וחלקים דרך כל נקודת מגע של המותג.

אוטומציה שיווקית יוצרת תוכן ומסרים רלוונטיים בקנה מידה רחב בערוצים רבים. שלח הודעות דואר אלקטרוני עם תוכן דינמי המותאם אישית הרבה מעבר להדבקת השם הפרטי של הלקוח בשורת הנושא. שלב הודעות ניידות עם הדוא"ל והקמפיינים החברתיים שלך באמצעות SMS/MMS, התראות דחיפה והודעות קבוצתיות. צור מודעות דיגיטליות שמופיעות עבור האדם הנכון בזמן הנכון. בנוסף, המלץ על המוצרים הנכונים באתר שלך עבור כל משתמש בנפרד – באופן אוטומטי.

עם אוטומציה שיווקית, אתה יכול להגיע ללקוחות לאורך הדרך שלהם, לא משנה היכן הם נמצאים במחזור החיים של הלקוח – מרכישה ועד הסברה. ספק תוכן רלוונטי בזמן שמגיע ללקוחות מתי, איפה וכיצד הם מעדיפים – המרת לקוחות פוטנציאליים לתומכי מותג לכל החיים.

מהן כמה שיטות עבודה מומלצות לאוטומציה שיווקית?

הנה כמה שיטות עבודה מומלצות שכדאי לזכור בעת תכנון אסטרטגיית האוטומציה השיווקית שלך:
הגדירו והצגו את המטרות שלכם. השתמש במספרים אמיתיים כדי להצדיק את ההשקעה בפלטפורמת אוטומציה שיווקית לבעלי העניין שלך.
שיתוף פעולה עם צוותים אחרים. אסטרטגיית האוטומציה השיווקית שלך תיגע במספר צוותים בחברה שלך. קבל את האינפורמציה והרכישה שלהם לפני שתתחיל.
יצירת הדמיות תהליך. השתמש בדיאגרמות מפורטות של זרימת העבודה של אוטומציה שיווקית כדי להעביר את יעדי התמונה הגדולה שלך לכל הארגון שלך – ביעילות וביעילות.
היכונו לפילוח מסד הנתונים. שקול את נתוני הלקוחות שלך. חשבו עם מי תרצו לעסוק ולמה.
הכן את אסטרטגיית התוכן שלך. בנה את ספריית התוכן שלך. צור מסרים מעניינים, מושכים ורלוונטיים שנועדו להגיע לכל שלבי מחזור חיי הלקוח.
תכנן הפעלה איטית. חברות אוטומציית השיווק המצליחות ביותר בעולם מזדהות עם ההשקות שלהן. בדוק מוקדם ובצע אופטימיזציה של בלוק התוכניות הבא כדי לתת לעצמך את הסיכוי הטוב ביותר להצליח.
נתח תוך כדי. ראה מה עובד ומה לא. השתמש בחלק מהזמן שאתה חוזר מאוטומציה כדי לחפור בניתוח ולעשות את ה-c
עוד מידע על טקסט המקור הזה